Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  چگونگي ثبت شركت مختلط سهامي چگونگي ثبت شركت مختلط سهامي

خدمات ثبتی محمد

چگونگي ثبت شركت مختلط سهامي

چگونگي ثبت شركت مختلط سهامي

اگر تعدادي شريك سهامي با يك تا چند نفر شريك تضامني مشاركت نموده و اقدام به ثبت شركت كنند، تركيب اين مشاركت در قالب شركت مختلط سهامي به ثبت مي رسد. در واقع شركت مختلفط سهامي نوعي از شركت هاي هفتگانه تجاري قانون تجارت ايران است كه طبق ماده 162 اين قانون تعريف شده است. در واقع همانطور كه از نام شركت مختلط سهامي مي توان استنباط كرد، شركت مختلط سهامي تركيبي از شركت تضامني و شركت سهامي است.

بنابراين مطابق با ساختار اين نوع شركت ها دو نوع شريك در شركت مختلط سهامي با هم مشاركت دارند: شريك سهامي و شريك ضامن.

شركا سهامي تامين كننده بخشي از سرمايه شركت هستند كه محدوديتي در اين سهم وجود ندارد و در قبال سرمايه خود مطابق با اساسنامه يا شركتنامه اين شركت ها، سهام دريافت مي كنند. ميزان مسئوليت اين سهامداران در شركت مختلط سهامي تنها به اندازه سهام اسمي است كه در شركت دارند و بيش از آن در قبال بدهي ها و ديون شركت نبايد نگران باشند زيرا مسئوليتي ندارند.

اما شريك يا شركا ضامن افرادي هستند كه در خصوص شركت ضامن شناخته مي شوند و به همين دليل نسبت به بدهي ها و مسئوليت ها شركت بايد تماما عهده دار مسئوليت باشند.

نكته مهم اين است كه شركاي ضامن بايد نامشان در اسم شركت آورده شود و اگر بيش از يك يا دو نفر هستند مي تواند نام آنها با عباراتي مانند و همكاران، دوستان و غيره در نام شركت به همراه عبارت شركت مختلط سهامي آورده شود. لازم به توضيح است كه سهامداران در اين شركت ها بايد مراقب باشند كه نامشان در عنوان شركت قيد نشود زيرا در كنار شركا ضامن و به همان اندازه مسئول خواهند بود. ضمن اينكه در تعداد شركا چه ضامن و چه سهامدار در اين شركت ها محدوديتي ديده نشده است.

مجمع عمومي شركت مختلط سهامي بايد در شركت ديده شود اما اين مجمع نمي تواند مديران شركت را انتخاب كند بلكه اين وظيفه شريك يا شركت ضامن است كه مديران را انتخاب و يا خودشان قبول مسئوليت كنند. ضمن اينكه تصميم گيري در اين شركت ها بر عهده شركا تضامني است.

اما از طرفي سهامدارن حق نظارت بر فعاليت هاي شركت را خواهند داشت. در واقع قانون اين حق را به سهامداران داده است كه هيئتي حداقل با تركيب سه نفر ايجاد نمايند و براي مدت يك سال براي نظارت بر فعاليت هاي شركت به منظور اطمينان از روند درست شركت اقدام نمايند.

در شركت مختلط سهامي همانطور كه توضيح داده شد مسئوليت شركت تماما به عهده شركا ضامن است. بر اين اساس اگر دارايي شركت كافي نباشد براي پرداخت بدهي ها و يا ديون احتمالي بايد هر يك از شركا ضامن تماما مسئوليت بدهي هاي شركت را عهده دار باشند. اما اين به اين مفهوم نيست كه شركا سهامي مسئوليتي در شركت ندارند چرا كه بايد به اندازه سهام خود در شركت قبول مسئوليت كنند. قوانين تركيبي دو شركت سهامي و تضامني باعث پيچيده شدن فرايند ثبت شركت از نوع مختلط سهامي شده است اما اصلا نگران نباشيد. كارشناسان ما در هلدينگ ويونا در كمترين زمان شركت شما را به ثبت خواهند رساند. براي مشاوره رايگان ثبت شركت و ثبت برند تماس بگيريد.

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/17 ساعت: ۱۳ توسط:sabtsherkat20 :